nedelja

Višnjevec in višnjev kompot

Letos je bila bera višenj zelo dobra in, da ne bi višnje šle v nič, sem iz njih pripravila dve vrsti ozimnice. Najprej sem se lotila priprave "odrasle" ozimnice oz. višnjevca, kasneje pa sem še pripravila višnjev kompot. 
Pa da ne bo pomote, to sem delala že pred enim mesecem, zdaj pa sem se končno spravila k pisanju bloga. Zaradi tega kakšnih podrobnosti ne vem več, predvsem so v vprašanju te o količinah. 

VIŠNJEVEC
Višnjevec pripravljam zdaj že tretjo leto zapored in ponavadi je požel dobre kritike. Tudi letos mislim, da bo enako. Vsaj prva proba je bila zelo obetavna.
Najprej sem seveda nabrala višnje, za kar sem potrebovala lestev in vedro. Uporabila sem tudi medicinske rokavice, da nisem imela prstov popolnoma rozno-rdečih. 
Nato pa sem si zunaj pripravila vse potrebno za delo. Višnje znajo biti pustiti precej rdeče in vztrajne madeže, zato je boljše to opraviti na prostem. Na prenosno mizico sem tako podevala star časopis; prinesla sem si očiščene steklenice in beli sladkor. 



V steklenice sem izmenično devala neizkoščičene višnje in sladkor, dokler ni bila vsaka steklenica vsaj do treh četrtin polna. Ker sem imela samo tri steklenice, je bilo to hitro gotovo.



Skoraj polne in tesno zaprte steklenice sem odnesla na balkon, kjer sem jih pustila na okenski polici. Le-tu so se izdatno kopale v popoldanskem soncu. V nekaj dneh se je sladkor raztopil. V tem času sem steklenice večkrat premešala oz. obračala na glavo, da se je sladkor porazporedil med višnjami. 


Čez nekaj časa so torej ostale samo še višnje v soku, takrat sem dolila domači šnops. Ker je bil procentualno zelo močan, sem ga razredčila z destilirano vodo v razmerju 1:2. Se pravi, da sem zmešala en deci šnopsa in dva deci vode, da šnops ni več tako pekel.



Razredčen šnops sem tako dolila v steklenice, tesno zaprla in pustila stati. Po enem mesecu sem prvič poskusila in moram reči, da je bil slasten. Najboljši pa je, ko en čas stoji, saj se tako sestavine prepojijo in postane višnjevec zares slasten.  




VIŠNJEV KOMPOT

Za višnjevec sem si nabrala kar preveč višenj in da jih ne bi metala stran sem iz njih pripravila še kompot. Recept sem našla na tem forumu, kompot sem namreč delala prvič.
Višnje sem umila in jih nadevala v čiste kozarce za vlaganje. Nadevala sem jih tako, da jih nisem preveč stisnila skupaj, da se niso razpočile.


V lonec sem nalila vode (hm, verjetno kakšen liter) in dodala približno pet žlic sladkorja. Tako dolgo sem potem to segrevala, da se je sladkor raztopil. Vmes sem večkrat premešala.  


Vodo s stopljenim sladkorjem sem prelila čez višnje, zaprla in dala v ogreto pečico. Pustila sem jih v prižgani pečici na 150 stopinj 10 minutk, potem pa sem pečico izklopila in pustila še nekaj časa v topli pečici. 



Čez nekaj časa sem kozarce vzela ven in jih obrnjene na glavo pustila čez noč na pultu. Ne vem, če je to ravno prava razlaga, a bojda se s tem preveri, če so pokrovi dobro zaprti. 


Kompot je bil tako dober, da sem čez par dni kar ponovila vajo. Kar kmalu sem ga uporabila tudi pri eni slaščici, drugače pa ga kar tak jeva. No, pravzaprav zdaj bolj čaka na zimo. Saj zato pa se reče ozimnica, a ne? 



Ni komentarjev:

Objavite komentar