nedelja

Svinjska pečenka, polenta, kremna špinača in solata

Tipično (ali pa tudi ne) nedeljsko kosilo:
  • juha
  • svinjska pečenka
  • polenta
  • kremna špinača
  • solata
JUHA
Kuhat sem dala svinjsko kost (domačo), zraven pa peteršilj s korenino vred, pa korenček, pa mladi luk, pa por, pa začimbe. Vse to je počasi vrelo skoraj dve uri. Res počasi. Po tem času sem precedila in zasipala z rezanci. Tipično. Za okrasitev in boljši okus pa še malo svežega drobnjaka in peteršilja.

SVINJSKA PEČENKA
Imela sem kos domače sv. plečke in sem se odločla spečt pečenko. Tega ne počnem dostikrat (za dva se niti ne splača), zato nisem ravno vešča tega opravila. Zgleda namreč ful simpl. Meso pač začiniš in daš v ogreto pečico ter pečeš. Ampak kaj ko to ni to. Tu ozadi je neka finta, ki je jaz še nisem čisto pogruntala. 
Da opišem svoj postopek pečenja. Meso sem seveda včeraj pozabila vzeti iz zamrzovalnika, tak da sem ga komaj danes zjutraj. Seveda se do začetka kuhanja ni čisto odtalilo. Kos mesa sem začinila (sol, poper in rožmarin). Prelila sem z olivnim oljem in meso malo zmasirala, da se je vse vtrlo. Pod meso sem dala malo peteršilja, tri stroke stisnjenega česna, malo pora in dolila še malo vode. Dala sem v ogreto pečico in na 180 stopinjah pekla uro in pol. Potem sem znižala temperaturo in pustila meso v pečici še skoraj pol ure. Med pečenjem sem večkrat polila pečenko z juho. 
Meso je bilo okusno, moram priznati, da sem ga uspela dobro začiniti. Samo kaj, ko še je bilo malo žilavo. Baje da moram pod opombe napisati, da naj naslednjič dlje časa pečem. Ampak koliko dlje? Sicer pa preden se bom spet odločila za pečenko, bom mogoče že kaj pogruntala.

POLENTA
Ker sva pečen krompir jedla že včeraj, sem danes hotela pripraviti nekaj drugega. Pa sem izbrala polento. Skuhala sem instant polento pa navodilih. Ko je bila kuhana, sem dodala na malo večje kose narezan suh paradižnik in dva lista sveže bazilike. Na žalost nisva mogla iti takoj jest (tak to je, ko moraš dojenčku menjati plenico), zato se je polenta zelo strdila in nama ni bila tako zelo všečna. Pa no saj je bila dobra, še sinek jo je rad jedel.

ŠPINAČA
Ker je polenta bolj taka suha jed, se mi je zraven zaluštala še nekakšna omaka (pa ne samo tista od pečenke) in ker imam ogromno sveže špinače, je bila druga priloga znana. Pripravila sem kremno špinačo. Na maslu sem najprej popražila eno žličko moke in dodala strt česen. Potem sem dodala še oprano špinačo, vendar listov nisem razrezala. Čeprav je bilo sveže špinače veliko, da je kar preko roba piskra gledalo, je naenkrat upadla in je ni bilo skoraj nič več. Zalila sem z mešanico vode in mleka ter začinila (sol, poper, muškatni orešček in pol zelenjavne jušne kocke). Nekaj časa se je počasi kuhalo, za piko na i pa sem dodala še žličko kisle smetane. Dobro sem premešala in jed je bila gotova. Dobra kombinacija je bila, pa omilila je suhost polente. Tudi to je sine rad snedel.

SOLATA
Kar zelena solata z domačega vrta. Zraven pa česen, pa obvezno bučno olje pa ostale začimbe za solato. Naredila sem fajn kislo, takšno kot jo imam jaz rada.

4 komentarji:

  1. Njam, njaaaam, njaaaaaaaami. Upam da je sinek vešč povedi: "NJAMI, ŠE BI MAMI" :>

    Zelo, zelo dobro ned. kosilo. NOM NOM!!
    Vi ste vsaj 3je in lahko utemeljite pripravo pečenke. Kaj pa "moa" (jaz)? Za enega pa se reeees NIKAKOR ne splača pečt pečenke, tako da to dobroto in razvajanje puščam za obiske pri LE PAPI in LE MAMAN :D
    Tam pa itak še BOLJ tekne, kot če bi sam južnal. V krogu družine so okusi še bolj oplemeniteni in hrana še bolj tekne, a ne?

    Super kosilce. Juhica pa za prste polizat. Sploh pa včeraj, ko je takšno zacumprano vreme bilo.
    Kaj šele danes!!! Danes boste pa vse prsteke polizali, tako bo pasala juhica, glede na vreme!

    NJAAAM NJAAAM.

    Aja, da se še pohvalim. PRESENEČENJE ZA PAPIJEV RD je uspelo POPOLNO. Tudi obe marcipanovi torti sem uspešno naredil. Dejstvo so zadovoljni konzumenti in SLAVLJENEC (papi je noooor na marcipan, sam pa NA JAAAA. Pogojno). Ena torta pa je bila samo za njega in maman. Da se bosta razvajala :D
    Zraven sem postregel z stepeno smetano.
    Iz žara pa slastne bedrače, perutničke (oboje prvo spečene pol pa pokrov na žar in še podušene. Če vam povem, da je meso kar odpadalo, kot rad pokaže JAMIE, vam bodo sline kar same napolnila usta :D) goveji čevapi hrustljavo zapečeni in slastni. Seveda malo popečenega kruheca namazanega z česnom. Jaooo. Dve različni solati!
    Ahh.za dol past!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Moj sin še je samo pri besedah mami in ati, vse ostalo je dojenčkovo žluborenje, ki si ga lahko interpretiram po željah.
      Pečenko še vedno jeva samo dva, a vseeno je bolj primerna, ko se peče za več ljudi. Za enega pa res nima smisla pečt.

      Pa pohvale za uspel surprise party. Hrana pa je gotovo bila okusna, kdaj pa na kakšnem pikniku še ni bila. Edino marcipan - ne hvala, a okusi so različni. Pa še dobro, da so, drugače bi vsi vedno ena in isto hrano jedli in ne bi nihče eksperimentiral in "odkril" kaj novega.

      Izbriši
  2. Tudi sam sem glede marcipana---> mnjaaa, not really, THANK YOU.
    Edino iz vljudnosti, če že ni drugega in to je to. Hehe, mi je prav smešno, če dobim kdaj kakšno čokolado ali praline polnjene z marcipanom(ok, to je res 1x na zemljine kvadre :D) kar zadeva ostane v takšnem stanju in na prvi RD zabavi roma dalje :>
    Zanimivo pa je, da mandlje pa imam rad!

    USPEL POPOLNO! Papi pa je takšen GRILL CHEF ratal da še sedaj dobim kurjo kožo, če pomislim na tisto kurjo bedračo. Majke mi, da je res!
    Torta je pa bila pohvaljena in prehvaljena. Mi je kar nerodno, hihi.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. A očetu ste surprise party priredili, potem pa si je moral sam grilat?? :))
      Pohvale za torto.

      Izbriši