nedelja

Svinjska zarebrnica z gorčično omako, porov zavitek, kuhan brstični ohrovt in solata

Danes sem izbrala naslednji meni:
  • goveja juha (ta prava)
  • svinjska zarebrnica z gorčično omako (povzeto po kuharski knjigi)
  • porov zavitek
  • kuhan brstični ohrovt
  • mešana solata
JUHA
Tokrat sem se odločila za pravo govejo juho, ne pa kocko, ki je samo ponaredek juhe. Kupila sem eno govejo kost (govejo meso uporabim samo takrat, ko je potem vključeno v glavno jed), ki sem jo uporabila za kuhanje. Torej, v lonec sem dala kost, narezan korenček, por, peteršilj in začimbe (majaron, sol, poper, vegeta). Nalila sem polno vode in dala kuhat. Mislim, da je vrelo približno eno uro, lahko bi še dlje, da se naredi fajn aroma. Juho sem potem precedila in jo zasipala s fritati. Čeprav prava goveja juha bi morala biti z rezanci :)

SV. ZAREBRNICA Z GORČIČNO OMAKO
Vedela sem, da bo danes svinjina na vrsti, samo se nisem mogla odločiti, kako bi jo pripravila. V tem primeru vedno pobrskam po kakšni kuharski knjigi ali na netu. Tokrat sem pobrskala po knjigi.
Sv. zarebrnici ali kare s kostjo ali najboljši kos sv. mesa, kakršno ime mu pač želite dati. Za zrezke vedno kupujem kare. 
Meso sem najprej potolkla; najbolj eleganten način je, da je zrezek v plastični vrečki (tako se ti ne umaže tolkač, pa ostanki ne brizgajo vse okoli. Potolčene zrezke sem začinila s soljo, poprom in maličko gorčice (ne preveč, da ne prevlada okus). V ponvi sem segrela olje in vanjo dala meso (tukaj je zdaj finta, da moraš ugotoviti (trial and error varianta), kdaj je ponev in olje dovolj vroča, ampak ne prevroča); meso mora zacvrčati, kakor hitro se dotakne ponve, štedilnik pa ne sem biti na največji vročini, da se ne zažge. Kje sem zdaj ostala? Aha, meso se veselo praži ali popeka ali kaj bi pač bil pravilen izraz:) Približno 7 min na eni stran, brez mešanja, zalivanja z vodo, tresenja ponve,... Vmes se seveda zrezek obrne (pa ne sam od sebe:). Po teh 14 min (lahko je tudi 15 min), sem vzela meso ven in v njo vsipala rdečo čebulo, ki sem jo predtem narezala na tanke trakove (ne kocke). Dodala sem kapljico olja, ampak res samo kapljico, da se ni zažgalo. Ko je bila popečena, sem dodala še strt česen in kakor hitro je zadišal sem vse skupaj presipala na majhen krožnik. 
Zdaj pa še zadnji del; potreben je pekač, ki sem ga malo naoljila, nanj dala oba zrezka, nanju pa sem razporedila čebulo. Prelila sem tudi s sokom, ki se je nabral od zrezkov. To sem potem dala v pečico za slabih 10 min. Za prste polizat okusno (vsaj meni:)
Kot dodatek sem zraven pripravila gorčično omako. Eno veliko žlico kisle smetane sem zmešala z malo žličko gorčice (ne pretiravat), dodala sem curry (nisem preveč šparala) in sol (čist malo). Dobro sem premešala in dala v hladilnik, da se je vse lepo prepojilo.

POROV ZAVITEK
Sem se odločila za malo drugačno prilogo, da ni vedno krompir. Saj ga imam rada, ampak vsak dan pa ne rabi bit na jedilniku.
Najprej je treba pripraviti por. En velik por sem najprej umila, nato pa naribala. V ponvi sem ga na olju malo podušila in začinila samo s soljo. Duši se tak dolgo, da malo ovene, ne pa ga do konca spražit. Odstavila sem s štedilnika in vmešala eno žlico kisle smetane.
Na mokro kuhinjsko krpo sem dala list vlečenega testa (kar kupljeno uporabim, je na izi:) in ga premazala z olivnim oljem. Na sredo sem dala por in zavila v rulado oz. zavitek. To sem dala na pekač obložen s peki papirjem (potem pekača ni treba umivat:) in pekla 30 min pri 200 stopinjah. Mnjami, slastno. 

BRSTIČNI OHROVT
To je zelenjava, ki je jaz od začetka nisem marala. Ko sem ga prvič poskusila, mi je bil okus zelo neprijeten in se nisem želela več z njim srečati. No, potem pa sem ga poskusila še drugič in tretjič in okus mi je počasi postal dober. Zdaj pa ga imam zelo rada in ga večkrat kupim. Lani sem ga posadila celo na vrtu in sem z veseljem gledala kako mi raste in ga trgala. Letos pa nisem več dobila sadik. Na žalost :(
To ni neka umetnost, ohrovtu sem odstranila grde liste, ostale pa sem dala v lonec in jih skuhala v slani vodi. Vreli so okoli 15 min, tak da postanejo mehki, ne pa razkuhani.

SOLATA
Uporabljam solato, ki mi jo je dala mama; in sicer endivija (diva po domače), rdeči radič in špinača. Solati vedno dodam strt česen in začinim z bučnim oljem, belim oljem, jabolčnim kisom, balzamičnim kisom, soljo in vodo. 

Ni komentarjev:

Objavite komentar