nedelja

Jedilnik, 22. 9. 2013

Nedeljsko kosilo:
  • juha
  • sv. plečka v omaki
  • riž s porom
  • popečene marele
  • kuhana koruza
  • solata
  • sladica
JUHA
Kdor spremlja moja kosila ve, da skuham skoraj vsak dan juho. Tudi danes ni bilo nič drugače. Zdaj kuham kurje juhe, ker imam kar nekaj prsnih kosti v skrinji, pa bi jih rada počasi porabila, da mi ne bodo več tolko placa jemale.
Eno kost sem dala kuhat, zraven pa vso potrebno jušno zelenjavo in začimbe. Na koncu sem precedila, dodala zmrznjen baby korenček (svežega nimam) in ribano kašo. Na koncu pa, kot ponavadi, sveži drobnjak.

SV. PLEČKA V OMAKI
Tudi meso imam že narezano v skrinji in pač porabljam zaloge. Meso sem solila, poprala in malo vegetala. V ponvi sem segrela olje in na njem popekla meso z obeh strani. 
Čez čas sem vzela meso ven in v ponev dala nasekljano belo čebulo. Malo sem jo popražila in dolila malo vode. Meso sem vrnila v omako in ga dušila. Vmes sem malo mešala in po potrebi zalivala z vodo.

RIŽ S POROM
V loncu sem najprej popražila malo pora, dodala riž in zalila z vodo. Od začimb sem uporabila samo sol. Počasi se je skuhala in to je to. Izi ko pasulj.

KUHANA KORUZA
Potrgala sem še zadnjo koruzo in jo skuhala v slani vodi. A je na žalost že preveč zrela, tako da ni več dobra, ampak že trda. Nekaj klasov mi je še ostalo, pa ne vem, če bom jo porabila.

POPEČENE MARELE
Zjutraj sem mojima dvema moškima dala na izbiro ali gresta z mano v gozd ali pa gresta z mano v gozd. No, odločila sta se, da gresta z mano. ;) Saj ni bilo tako hudo, sta kar brez upiranja šla z mano, da smo se malo sprehodili in nadihali svežega zraka. Zraven pa smo še našli nekaj marel. Kar nekaj jih je bilo še zaprtih, ki bodo za naslednjič ostale, če bodo na mene počakale.
Najprej sem jih nameravala spohati, a ker sem že včeraj cvrla meso, se mi danes ni dalo še enkrat.
Tako sem jih raje samo popekla. Klobuke sem solila in poprala, po vrhu pa potrosila s česnom in peteršiljem. Dala sem jih na pekač in polila z malo olivnega olja.
V pečici sem pekla slabih deset minutk na 180 stopinjah, pa je bilo skoraj preveč. Par minutk manj, pa bi bilo čisto dovolj. Bile pa so odlične. Nekaj malega pa bo jutri za kosilo.

MEŠANA SOLATA
Za solato sem pripravila malo radiča, malo rukole in malo repincila. Dodala sem še en kuhan krompir. Odlična je bila.

SLADICA - APPLE CRUMBLE
Popoldan se mi je tako zluštalo, da bi nekaj spekla. Nekaj okusnega, a preprostega. Spomnila sem se na nekaj tistih jabolk, ki se valjajo v kleti in se spomnila na apple crumble .
Uporabila sem štiri jabolka, ki sem jih obelila, očistila in narezala na manjše kocke. Dala sem jih v lonec, prelila z vodo (da so bile pokrite) in sladkala (5 žlic). To sem dala kuhat in čez čas sem morala vodo odliti, ker je bilo preveč vodeno. Jabolka sem malo pretlačila, da sem dobila čežano.
Medtem ko so se jabolka kuhala, sem pripravila testo, in sicer 3/4 jogurtovega lončka moke (ostre), 1/2 lončka sladkorja in 1/2 lončka masla. To sem premešala, da sem dobila neke vrste nadrobljeno testo.
Čežani sem dodala cimet, premešala in dala na pokrov jena posode. Razporedila sem jabolka in čeznje nadevala pripravljeno testo. Pečico sem ogrela na 180 stopinj; pecivo sem pekla pol ure. 
Ko sem vzela ven, sem pustila kakšnih 10 minut počivati, da se je malo ohladilo, potem pa sem nama servirala. Zraven sicer paše kakšen sladoled, a jaz sem imela smo malo sladke smetane. Odlično. Vse smo zmazali na en mah. 

2 komentarja:

  1. OPALAAAAAA. To pa je NEDELJSKO in še PRAZNIČNO KOSILO!! Kapo dol pred madam, da je vse to pripravila za svoja dva "srčka", "sončka", "gozdna Jožeta", "pogumna gobarja" itd. :D

    Res super.
    Všeč mi je, da ste marele le popekli na olifcu in tak ohranili okus teh njam njam gob.
    Riž pa si tudi sam tako pripravim. Predlagam in priporočam da nabavite BALI integralni riž. BOŽANSKI, vam rečem. Se ne razkuha, zrna se ločijo, o okusu pa...no comment!!

    Za kakšne narastke in mlečni riž sicer ni, ampak za kosilo in kot priloga k pečeni piški, puranu, zrezku pa je njamsi.

    Koruza...joj,joj. Že dve leti nič od nje.
    A mislite da je sedaj še ravno dovolj časa, da se zalaufam do prve koruzne njive in odtrgam kakšno ter si jo skuham, ali sem že prepozen?

    Mesek, mesek TOP. I like

    Solata pa BOMBA!!!RUKOLA in REPINCEL sta moja rak in rana, OBOŽUJEM!!!

    wiiiiii apple crumble! Kar pogosto delam za mojo družino in goste. EINFOCH KOT PASULJ. Kot ste sami porekli :))))))))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. V nedeljo se lahko izprsim, ko pa imam varstvo za otroka in lahko v miru ustvarjam v kuhinji :) Pa še kar nekaj zelenjave imam na vrtu in jo zdaj veseljo uporabljam.
      Marele so bile odlične, ne vem, če jih ne bom danes spet na podoben način pripravila. Pa tudi pohane so dobre, čeprav bolj kalorične.

      Moja sladka koruza na vrtu je že preveč zrela, tako da je koruza na njivah po mojem tudi že prezrela. Razen če imajo kje mlado koruza za silažo, tam bi še verjetno lahko našel kakšne mlečne stroke.

      Sladica pa je bila res odlična. Moj mi je takoj rekel, da lahko brez problema še večkrat naredim. Pa še preprosta za naredit, malo sestavin je potrebnih, res top sladica.

      Izbriši