petek

Jedilnik, 13. 9. 2013

Petek je dan za zadetek:
  • porova juha s krompirjem
  • pečena postrv
  • sataraš z jajčko
  • kumarična solata
POROVA JUHA S KROMPIRJEM
Por na mojem vrtu je že kar lepi, čeprav še niti približno ni tako debeli kot ga lahko v trgovini dobiš. Pa vprašanje, če sploh bo kdaj tako debeli zrastel. 
Torej, ker so še bolj drobni, sem uporabila približno 7 porov, ki sem jih očistila in narezala na debelejše kolobarje. En krompir sem obelila in ga narezala na manjše kocke. V loncu sem segrela maslo in na njem na hitro popražila por in krompir, zatem pa zalila z vodo. Začinila sem samo s soljo.
Kuhano sem spasirala in zalila z mlekom ter začinila še s poprom. Skoraj preveč gosta juha je nastala, a bila je odlična. Ah, okrasila sem s čisto malo peteršilja.

PEČENA POSTRV
Ob petkih bi se naj ribe jedle, zato sem nama danes privoščila postrvi. Zanje sem se odločila, ker jih lahko kupim že očiščene in ker so bile v akciji (pa niso se streljale, samo cenejše so kot ponavadi).
Za točen postopek sem si pomagala s tem receptom. Ribe sem najprej še dobro umila, očistila še luske in jih dobro osušila.
Kot prvo sem jih natrla s soljo, poprom in olivnim oljem. Dala sem na pekač in v vsako ribo dala vejico rožmarina, vejico peteršilja in en strok česna. Prelila sem z vročim olivnim oljem in na ribe nadevala še nekaj lovorjevih listov in nasekljan peteršilj s česnom.
V ogreti pečici sem jih pekla približno 25 minut na 170 stopinjah. Proti koncu sem vklopila ventilacijo, vendar se niso tak fajn zapekle, kot sem pričakovala.
Zelo okusno je bilo. Postrvi so glih tak dobre kot orade ali brancini. Še kdaj bo na jedilniku.

SATARAŠ Z JAJČKO
Sataraš smo doma večkrat poleti jedli za zajtrk. Mama je ponavadi na štedilnik na drva nastavila ponev s sestavinami in pustila, da se je počasi pražilo. Proti koncu pa je dodala še jajčka. Danes se mi je tako zaluštalo te jedi in spomina na mladost.
V ponvi sem na olju najprej popražila na drobno nasekljano čebulo. Dodala sem na kocke narezano rumeno papriko in rahlo solila. Čez čas, ko se je malo popražilo, sem dodala na kocke narezan paradajz. Spet sem malo posolila in pustila, da je počasi brbotalo. Vmes sem večkrat premešala. Sicer to ni bilo glih potrebno, a mi je tak fajn gledati, kako se počasi kuha. Vmes sva s sinom pokušala ali je dobro. Glavna kuharja morata že sproti probavati jedi.
Nisem pa bila ziher ali naj dam jajce not ali ne. Pa sem šla malo na internet in našla ta zapis, iz katerega je razvidno, da je sataraš brez jajc. A jaz sem kljub temu eno dodala, ker mi je tako boljše. Jajce sem samo ubila v sataraš in premešala, da se še potem beljak vidi. To je meni najboljši del sataraša. Zelo je bilo slastno. Pa zelo je pasalo k ribi.

SOLATA
Tiste kumare moram porabiti, nekaj sem jih danes naredila za solato. Obelila sem jih in naribala. Začinila sem jih z bučnim oljem, kisom, soljo, poprom in česnom. 


Ni komentarjev:

Objavite komentar