torek

Jedilnik, 9. 7. 2013

Danes:
  • poletna ribja juha
  • pečena bedra
  • njoki z drobtinami
  • bučkina omaka
  • solata
POLETNA RIBJA JUHA
Originalno ime je sommer fiskesuppe in je tradicionalna norveška jed oz. juha. Norveško-angleško verzijo recepta najdete v tem koledarju pod junijem. Juhe ni zahtevno pripraviti, pa še okusna je. 
Najprej sem narezala pol koromača, en korenček, eno mlado čebulo in česen na manjše kose. V loncu sem raztopila maslo in na njem vso to zelenjavo malo popražila. Čez nekaj minutk sem zalila z vodo in dodala polovičko goveje jušne kocke, ki mi je ostala od včeraj. Mogoče bi zelenjavna bila boljša. V to mešanico sem dodala še na koščke narezan en mali krompir in počasi kuhala, da je bila zelenjava že skoraj mehka. En lososov zrezek oz. file sem narezala na kocke in le-te dodala juhi ter pustila kuhati še deset minutk.
Servirala sem in potrosila s svežim peteršiljem. Juha je bila zelo slastna. Pripravila sem jo kot predjed, a v večji količini in mogoče s kosom kruha bi lahko bila tudi glavna jed. Priporočam.

PEČENA BEDRA
Za glavno jed pa so se mi zluštala piščančja bedrca. Imela sem še dve domači bedri, ki sem ju umila in začinila s soljo in čilijem. V ponev sem dala rezine limone, nanje položila bedri in prelila z olivnim oljem. Pekla sem približno 50 min na 200 stopinj. No, proti koncu sem zmanšala na 180 stopinj. Potem pa sem za pet minut vključila še žar funkcijo. Kožica je bila fajn hrustljavo zapečena. To imam pa najrajši. Pa holesterol gor ali dol, z velikim užitkom sem jo pojedla.

NJOKI
Za prilogo sem skuhala njoke v slani vodi. Kuhane sem odcedila. V ponvi sem segrela maslo, na njem popražila žličko drobtin in v to dodala njoke. Premešala in pustila malo, da se je popražila. Mnjami.

BUČKINA OMAKA
Za to omako sem si način priprave pogledala tule. Domačo bučko sem obelila in odstranila semena. Polovico sem je naribala, solila in pustila nekaj časa stati, da je spustila vodo. V ponvi sem segrela olje in na njem popražila mlado čebulo. Dodala sem strt česen in ožete bučke ter začinila s poprom in svežim peteršiljem. Malo sem popražila, zatem pa zalila z vodo. Spet sem pustila malo pokuhati, zaključila pa sem z veliko žlico kisle smetane in žličko ajvarja. Ja, je bila okusna.

SOLATA
Eh, tako kot vse zadnje dni. Nič posebnega v glavnem.

2 komentarja:

  1. Super, super. Takšen en simpatičen nostalgičen obrok. Saj veste, nor na purana in kuriko in kurja bremza je meni vedno prva izbira na piknikih. Enostavno NAJBOLJŠA. Sploh ko jo paniram my way in se pol to tako lepo zapeče da samo ŠE HRUSTA!!!
    Slastno. Solata pa itak...ne morem nič porečt. NJAMS

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala; bedrca oz. kožica pa je res fajn hrustala. :)

      Izbriši