ponedeljek

Jedilnik, 8. 7. 2013

Danes:
  • paradižnikova juha
  • mesni polpeti
  • kruhov narastek
  • kumarična omaka
  • solata
PARADIŽNIKOVA JUHA
Zadnjih par dni je toliko govora o paradižnikovi juhi, da sem kar lušte dobila. Sem šla v Tuša kupit par Luštov in našla nekaj že bolj zrelih po znižani ceni in jih seveda kupila. Taki zreli so najboljši za juho. 
V loncu sem segrela maslo + olivno olje in na njem najprej popražila malo mlade čebule, nasekljane, in dve rezini pancete, narezane na manjše kose. Čez nekaj minutk sem dodala narezan paradajz, in dva lista bazilike. Pražila sem, potem pa dolila malo vode. Kaj pa vem, kakšnih petnajst minutk je počasi vrelo, potem pa sem precedila, dodala malo kečapa in servirala. V krožnik pa sem dodala še žličko kisle smetane, koper in list sveže bazilike. MMmmm, je bila okusna. Samo pravi paradajz je treba imeti.
Na drugi sliki pa lahko vidite, kako se je en košček smetane oblikoval v srčeka. Če ni to luštno...

MESNI POLPETI
Čisto ejnfoh se naredijo, pa hitro so gotovi, pa zelo okusni so, zaradi tega sem jih danes pripravila. Kupila sem mešano mleto meso in žemljice. Četrt žemljice sem nadrobila in zalila z mlekom. Meso sem začinila s soljo, poprom, vegeto, pecilnim praškom in peteršiljem. Dodala sem ožeto žemljico, nasekljano mlado čebulo, eno jajce in malo drobtin. Iz tega sem oblikovala polpete. Pri oblikovanju je fajn imeti mokre vode, ker se potem meso ne lepi na roke. 
V ponvi sem segrela olje in na njem popražila polpete z obeh strani. Saj pravim, hitro so bili perajt. Mogoče dobrih 10 minutk. Ampak, mase pa sem imela ogromno. Polovico mi je ostalo, tak da sem dala v zamrzovalnik, pa bo enkrat naslednjič perajt za slasten obrok.

KRUHOV NARASTEK ALI ŽEMELJŠAK
Eno žemljo in en kos kruha (polbelega) sem narezala na koščke. V ponvi sem segrela olje in na njem popražila malo narezane čebule in na drobno narezano panceto. Temu sem dodala narezano žemljo in na hitro malo popekla ter presipala v plastično posodo. V skledi sem si razžvrkljala tri jajca, dodala mleko in sol ter s tem prelila žemlje. Premešala sem. Aha, da ne pozabim. Kruhu sem dodala tudi dva suha paradižnika, seveda narezana na manjše kose. 
Male posodice na narastke sem namastila z maslom in v vsako dala nekaj kruhove mase. Na vrh pa sem dala eno debelo rezino mocarele. Vse skupaj sem dala na en pekač, da nisem rabila vsako malo posodico posebej dajat v pečico, in dala v ogreto pečico na 200 stopinj. Pekla sem 20 minutk. Pa lahko bi mogoče še kakšno minutko več. Pa saj je vseeno, slastno pa je bilo.

KUMARIČNA OMAKA
Tale recept mi je pa tašča zaupala. Pri njej sem že večkrat jedla to omako, zdaj pa sem se je prvič lotila tudi sama. Čisto enostavno jo je pripraviti, pa še okusna je. Eno večjo kumaro sem obelila in naribala na rezine. Dala sem na krožnik, solila in malo okisala ter pustila kakšnih deset minut, da je spustilo vodo. Segrela sem olje in na njem najprej popražila žličko moke. Dodala sem kumaro, ki pa sem jo dobro ožela. Temu sem pridala strt česen in malo popražila. Zalila sem z malo vode, dodala četrtinko goveje jušne kocke in kuhala. Proti koncu pa sem dodala že žličko ajvarja in žličko kisle smetane. Spet sem malo pokuhljala in potem servirala. Baje, da je bilo premalo omake - tako je bila dobra. Naslednjič moram več narediti. :)

SOLATA
Danes sem pripravila samo zeleno in rdečo berivko. Našla pa sem še par redkvic in jih dodala. 

Ni komentarjev:

Objavite komentar