sreda

Obeliti = olupiti

Slučajno sem danes zasledila debato na tem forumu, kjer se sprašujejo, kaj pomeni beseda "obeliti". Tudi na blogu sem že enkrat ali dvakrat dobila to vprašanje. No, pa razčistimo enkrat za vselej. 

Pri nas v našem narečju to pomeni olupiti. Obelimo lahko vsako zelenjavo ali sadje, ki ima lupino. Tako bomo pri nas rekli, da obelimo murke (kumare), luk (čebulo), česnek (česen), kramper (krompir), jabuke (jabolka), pomaranče ...
Torej jaz besedo "obeliti" uporabljam v pravem pomenu, seveda glede na naše narečje. Sicer pa ta blog itak ni kuharski blog z recepti, ampak moj kuharski dnevnik. To so moji zapiski o jedeh, ki jih z veseljem pripravljam za svojo družinico. Zaradi tega ne pišem receptov, saj nisem profesionalna kuharica. In zaradi tega uporabljam tudi svoje narečje, ki ga vsi ne razumejo.

Ah, v dokaz pa prilagam še dve slikci iz slovarja. Da ne bo kdo mislil, da sem si vse izmislila. ;)


Slovar našega narečja, ki ga je spisal ugleden slovenist z našega okolja.

Zapis "obeliti" v slovarju. 



Ni komentarjev:

Objavite komentar